Sunday, October 21, 2012

Cameron Highland..ooOOo..Cameron Highland

 pheww..lama da aku x conteng kt belog ni..haha..haaa..ni aku nk cite pasal cuti2 kt cameron highland awal bln 10 ari tu..kire ni kali kedua aku pi dlm tahun ni n yg ketiga la seumur hidup aku..bulan April 2012 aku g dgn family..8-10 Oktober aku g dgn bespren aku yg dtg dari jauh,Zulie..kitorg g untuk 3hari 2 malam..haha..

jalan nk pi sana
kat pasar
     Actually ade 2 jalan la nak naik cameron ni..since aku ni dari KL, aku boleh je naik ikot Tapah..tapi orang kate Tapah ni berliku2 jalan dia..untuk orang yg x tahan mcm aku..aku pilih ikot Simpang Pulai which is jauh sikit la drpd Tapah..so berpandukan GPS kakak aku, kitorg gerak dari KL via tol Jln Duta dlm kol 9am..sbb aku ni mmg pemandu yg berhemah (ehem..)..perjalanan tu took about sejam setengah - dua jam untuk ke simpang pulai..dalam kol 11am..start la kete Myvi yg kiut ni mendaki cameron..cuak gak sebab name je da 6 tahun pegang lesen kete, tp aku xtau nk masuk gear apa..kahkah..

Cameronnnn..aku datang!!
     8 Oktober 2012 - So agak2 dalam pukul 12.30pm kitorg pon sampai la kt Cameron..yipiie!!sampai2 terus la menuju ke area pasar dkt2 Equatorial hotel (dekat Kea Farm)..so sini mmg byk jual sayur2 yg fresh gile..buah-buahan mcm jambu epal, strawberry,oren etc and paling best ada jual bunga2 yg fresh n sangatla murah nk compare kt KL..aku beli 8-10stalk roses dgn harge rm3.00 je ok!!haha..feeling2 romantik gitu beli bunga fresh..
RM3.00 je bunga ni..
mesin idaman
     Lepas tu, kitorg g S'Corner Strawberry Farm..tempat ni mmg aku aim la sebab ade mesin game..dapatla 3 biji patung..haha..lepas tu kitorg pegi Cactus Farm lak..atas siket je dari S'Corner ni..

muka tu xpayah nk gumbira sgtla dapat patung hasil tikam..

cactus farm











Bunga-bunga kat Cactus Farm ni memang cantik la..ingat nk beli gak tp takot bawak KL kang layu..so beli pokok cili je untuk mak member aku..makcik,rajin2 la masak,nti saya dtg ye..kihkih..
bunga tu tak termasuk sekali dalam RM230 tu ye..harap maklum..haha












So round punye round, jam da pon pukul 2.30pm..since check in pukul 3.00pm, kitorang pon gerak la pegi ke Strawberry Park Resort kat area Tanah Rata..so tempat ni dia ke dalam sikit la..kalo malam2 payah sket nk keluar..so aku recommend kalo yang nak kelua g pasar memalam tu better duduk dkt Equatorial Hotel la sbb senang sket nk keluar..
tepi lobby


Citer siket la pasal harga bilik kt Strawberry Park ni..kitorg amek bilik Studio Suite yg actually harga dia RM550/nite ( http://www.strawberryparkresorts.com/rates.html)..tp aku beli kat Groupon dptla RM230/nite n beli kt Mattafair dpt RM239/nite including breakfast for 2..murah gile kan? Lepas check-in kitorg g KFC beli dinner n terpaksa balik hotel awal sebab hujan lebat kol 6.00pm tu..malam tu aktiviti tgk TV la..sumpah sejuk gila malam tu..brrrrr...

9 Oktober 2012 - pagi tu kitorang bangon awal nk g breakfast..asal plan nk jogging, tapi mata nk mcm tkatup2 je so cancel la..habes je breakfast,kitorg gerak g tempat yg sangat cantik ni..Bharat Tea Plantation..dulu da g BOH tea plantation mase dgn family..tu best gak tp tak sanggup nk drive naik sane..kt Bharat ni terjumpe pelakon Shaanaz Ahmad..hensem gak..haha
cantekkan background..

rase mcm mat saleh yoww..

cafe kat bharat tea


Ai rase pix kite ni cool gile la..haha


serenity...

mcm pekerja ladang pon ade ni..

Lepas tu kitorg g lagi pasar,memborong sayur mayur n strawberry...nak gak try strawberry chocolate kt sini..then kitorg gerak g Butterfly farm...pehhh,mcm Alice in wonderland kawww...ade gak binatamg2 lain..bole tahan la tempat ni..cantik..
muka xpayah horny sgt dpt makan mende tu..haha...


Second day kat sini x dapat jalan byk sgt sbb byk kedai tutup..tp kitorg g main lagi mesin tikam kt Bee Farm..dapat 2 patung lagi...pukul 2pm, hujan lebat lagi..mari balik hotel...

10 Oktober 2012 - owww da last day pon kat sini..so lepas breakfast, kitorg terus check out n singgah jap strawberry farm dkt2 hotel..bau strawberry dia..aummmmm..
Dalam kol 11am tu ujan start turun..kitorg pon baru nk turun dari Cameron..singgah kt Avent homemade Chocolate..barang2 sini cantik sgt..coffee die pon sedap..dalam pukul 1.30pm sampai la kt bawah dah...










Kellie's Castle 

Pukul 2pm, kitorg singgah Kellie's Castle..amende tu?haaa..ni mcm istana yg da lame ditinggalkan..orang kate tempat ni haunted..ye ke?wallaualam..so sesampai je, biase la..aktiviti amek gambar.. 


xsempat nk rotate
 kitorg bukak pintu mase benti nk amek gamba..masuk2 je dlm kete, ade la dekat 20000 ekor lalat da masuk dlm kete..punye la aku panic..hishh da xsedap hati ni...so btungkus lumus la kitorg dok halau lalat..

entrance fee RM4 sorg..rasanye kitorg 2 je kot pelawat masa tu..walaupon tengah hari buta..tp tmpat ni mmg sunyi lagi spooky..haha..aku nk naik..Zulie x nak..so jalan2 kt luar bawah je la..so tu la cite kitorg naik Cameron..ade rezeki bole datang lagi :) Hip Hip hooreyyyyy!!
p/s: rugi la bagi mereka yg tidak ikot kitorg..hahaha


kat mistery corridor...

uih..rasa mcm kat europe la..haha    

dorg cakap selalu nampak mcm bayang2 tuan punye castle ni..wohh








2 comments: